Visdag in Krommenie

Zaterdag, 29 juni 2024

Dinsdag 25 juni 2024 was het dan zover.

Onder ideale weersomstandigheden zaten de eerste vissers al aan de waterkant van de Kerksloot in Krommenie waar het water zo glad was als een spiegel en er geen wind stond. En met het zonnetje in de nek waren alle ingrediƫnten aanwezig om er een geslaagde dag van te maken.
Helaas was Arie vanwege lichamelijke ongemakken niet in staat om aan de visdag deel te nemen. Beterschap Arie.
Van lieverlee had iedereen zijn plek gevonden en kon om 09.00 uur het feest beginnen.

Nou, dat viel voor wat de vangst betreft voor velen van ons vies tegen. Zelfs de geroutineerde vissers onder ons slaagden er niet in om aantallen te halen. Daar wisten Tom, die een staartstek had en Evert die op de kop zat wel raad mee. Tom had 50 vissen met een totaalgewicht van 10 kilogram en Evert had moeite om zijn leefnet uit het water te tillen vanwege de grote brasems die hij had gevangen. Zij waren dus de gelukkigen.
Minder geluk had Hein die een hengeldeel half op de rijweg had liggen waarna een automobilist het nodig vond om daar keurig over heen te rijden.
Om 12.00 uur zat het vissen er op en begaven we ons naar restaurant De Krokodil alwaar de tafel al gedekt stond.
Er kon een uitgebreide keuze worden gemaakt van de lunchkaart maar bij het afrekenen bleek dat de uitsmijter bij de meesten de voorkeur had. En terecht want daar was niets mis mee.
Ook nu kunnen we weer terugzien op een fijne visdag en hopelijk dat op donderdag 29 augustus de Ouderenvisdag in hetzelfde viswater meer succes oplevert.
Ook deze dag wordt dan weer afgesloten met een lunch bij De Krokodil.

Jan Berkhout