55+ Competitie

H E N G E L C O M P E T I T I E  2018

Hengelsportvereniging ‘Het Snoekje’ te Heemskerk. Commissie 55+ activiteiten

In 2018 organiseren wij de volgende hengelsportactiviteiten voor de 55+ leden van hengelsportvereniging ‘het Snoekje’ :

• Een competitie, bestaande uit 9 wedstrijden, waarvan de 6 beste resultaten meetellen voor de eindstand. Bij gelijk eindigen in de eindstand geeft het totaal aantal gevangen vissen in de 6 geldende wedstrijden de doorslag. Het vertrek is om 8.30 uur en iedere wedstrijd duurt 3 uur. Er wordt op diverse locaties gevist, zie bijgaand rooster. Het inschrijfgeld bedraagt € 5,00. Alle deelnemers krijgen een prijs en mogen gratis meedoen aan de 2 koppelwedstrijden en de contactwedstrijd(en) met de ouderengroep van de AHB uit Uitgeest.

• 2 afzonderlijke koppelwedstrijden. Een koppel bestaat uit een ‘A’-visser en een ‘B’-visser. U kunt per wedstrijd inschrijven. Degenen die alleen aan de koppelwedstrijden meedoen betalen € 2,50 per keer en iedereen krijgt een prijsje.

• De traditionele en oergezellige ouderen visdag. Deze wordt gehouden in ‘de Delft’ te Assendelft. Na het vissen is er een gezamenlijke broodmaaltijd. De kosten bedragen € 10,00 per persoon en iedereen krijgt een leuke prijs.

• Een koppelwedstrijd met de 55 plus vissers van de AHB uit Uitgeest. Hier zijn voor de leden van Het Snoekje geen kosten aan verbonden. Om 8.30 uur op de vislocatie verzamelen en om 9.00 uur starten met vissen. Er worden enkele prijsjes verloot.

• Aan het einde van het seizoen willen wij 2 keer gezamenlijk gaan baarsvissen.

U kunt per activiteit inschrijven. Wilt u de verschuldigde bedragen overmaken op bankrekeningnummer NL45 RABO 0157 6245 36 ten name van J.P. Beers, Abbenven 64, 1963RD Heemskerk. Tijdige aanmelding is noodzakelijk in verband met onder andere de aanschaf van prijsjes. De totale kosten voor alle activiteiten bedragen dus € 15,00.

Wedstrijdreglement

• Deelname is alleen mogelijk voor 55+ leden van h.s.v. ‘Het Snoekje’.
  • Iedere deelnemer dient in het bezit te zijn van de noodzakelijke visvergunningen en een niet stalen leefnet van redelijke afmetingen.
  • Er wordt alleen gevist met een vaste hengel van maximaal 10 meter.
  • Aas en voer zijn vrij, mits niet kunstmatig gekleurd. Geen muggenlarven.
  • Er wordt gevist op aantal en gewicht. 1 punt per vis en 1 punt per 100 gram vis. Bij gelijk eindigen geeft het aantal gevangen vissen de doorslag.
  • Paling, graskarper en snoek tellen niet mee en mogen ook niet in het leefnet bewaard worden. Snoekbaarzen moeten voldoen aan de minimummaat van 42cm en tellen dan mee. Alleen levende vissen mogen in het leefnet bewaard worden en tellen mee.

• Voor snoekbaars en baars groter dan 22cm geldt een gesloten tijd van 1 april tot de laatste zaterdag van mei. Deze vissen moeten dan direct teruggezet worden.
  • De wedstrijdduur is 3 uur. Wanneer de weersomstandigheden dit noodzakelijk maken, wordt de wedstrijd ingekort of verplaatst
  • Bij verhindering gaarne tijdig afmelden bij Jan Beers in verband met het uitzetten van het parkoers. Als u direct naar de visstek gaat dit s.v.p. even doorgeven.
  • In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdleiding
   Voor nadere informatie en opgave kunt u terecht bij:

Jan Beers
Abbenven 64
1963 RD Heemskerk

Jan Veldboer
Fokkerlaan 99
1945 VA Beverwijk

of via de mail.

Verzamelen om 8.15 uur bij de ijsbaan ‘Kees Jongert’ vlak na de rotonde in de Communicatieweg. Vertrek 8.30 uur. Indien u rechtstreeks naar de vislocatie gaat, dan gaarne dit tijdig doorgeven aan Jan Beers, in verband met uitzetten van het parkoers.

Let op : op 21 augustus vertrekken wij om 8.00 uur.

*De koppelwedstrijd met Uitgeest is op donderdag 26 juli in de Markervaart; om 8.30 uur op de vislocatie verzamelen; start wedstrijd om 9.00 u.

Voor het thuisfront zijn de vissers tijdens de wedstrijden te bereiken via de mobiele telefoon van Jan Beers; 06-44860376; alleen voor dringende zaken.