Algemene informatie

Jeugdafdeling H.S.V. het Snoekje.

H.S.V. Het Snoekje is de hengelsportvereniging van Heemskerk. Met meer dan 1400 leden zijn wij een grote en zeer actieve vereniging.
Ook voor de jeugd verzorgen wij tal van activiteiten, georganiseerd door de jeugdafdeling.
De jeugdafdeling ligt momenteel in handen van het bestuur.
Bij hen kunt u met al uw vragen/ideen/reacties en/of klachten terecht.
Het bestuur is te bereiken via jeugd@hetsnoekje.nl

Om deel te kunnen nemen aan een van onze cursussen hoef je niet in het bezit te zijn van een vispas en/of vergunning van onze vereniging!

Om deel te kunnen nemen aan de wedstrijden dien je in het bezit te zijn van een Vispas van onze vereniging!

Jeugdvispas of jeugdvergunning?

Ben je op 1 januari nog geen 14 jaar en wil je gaan vissen? Dan heb je altijd een jeugdvergunning nodig.
Ook dien je altijd je pas/vergunning en landelijke lijst van wateren bij je te hebben.
Deze lijst van wateren hoef je niet bij je te hebben als je de visplanner App op je telefoon hebt staan! Die je dan uiteraard wel bij je dient te hebben.
Er zijn voor de jeugd twee soorten ver-gunningen. Namelijk een jeugdvispas en een jeugdvergunning. Maar wat is nu eigenlijk het verschil?

Jeugdvispas
Met je jeugdvispas mag je met twee hengels en aas naar keuze, vissen op alle vis-wateren van HSV Het Snoekje en op alle wateren in Nederland die op de landelijke lijst staan. Deze lijst krijg je bij de aanvraag van je Vispas. Je kunt hem ook makkelijk op je telefoon bekijken met de visplanner App!
Met de vispas mag je aan alle activiteiten van Het Snoekje en de federatieve of landelijke viswedstrijden deelnemen.
Deze vispas kun je aanschaffen op onze website of bij Dierenwereld van Someren.

Verenigings Jeugdvergunning Het Snoekje Gratis:
Met een Verenigings Jeugdvergunning van Het Snoekje mag gevist worden met één hengel en zeer beperkte aassoorten in enkele (zie paars aangegeven wateren in onderstaande afbeelding) van de viswateren van Het Snoekje.
Zeer beperkt aas betekend dat je alleen mag vissen met brood, maden, wormen, deeg en mais.
Je mag als jeugdlid dan wel meedoen met de cursussen die worden georganiseerd door het Snoekje, zoals de karperviscursus en de vissen voor kids cursus. Voor deelname aan de wedstrijden dien je in het bezit te zijn van een vispas. Deze gratis vergunning is enkel aan te vragen via onze website.

Verenigings Jeugdvergunning Het Snoekje:
Met een jeugdvergunning mag je met 1 hengel en beperkt aas vissen op alle vis-wateren van HSV Het Snoekje. Beperkt aas betekend dat je alleen mag vissen met brood, aardappel, deeg, kaas, granen en zaden, worm, steurkrab, insecten, insectenlarven en nabootsing daar-van, mits niet groter dan 2,5 cm.
Met de jeugdvergunning mag je aan alle cursussen van Het Snoekje meedoen. Om mee te kunnen doen aan wedstrijden dien je in het bezit te zijn van een Vispas. Deze vergunning is enkel te koop bij Dierenwereld van Someren.

Uitzondering
Van de regel dat altijd en overal een visvergunning nodig is geldt een uitzondering voor jeugd tot 14 jaar, vissend met één hengel en beperkte aassoorten, onder begeleiding van een volwassene die wel in bezit is van een visvergunning. Dan heb je zelf dus geen visvergunning nodig.

Aanschaf
Je kunt de vispas aanschaffen bij Dierenwereld van Someren, Strengweg 15, 1969 KP te Heemskerk.
Je kunt de vispas ook online bestellen via onze website, www.hetsnoekje.nl.
Je kunt de Jeugdvergunning (gratis) enkel downloaden via onze website www.hetsnoekje.nl
Je kunt de Jeugdvergunning (€5,00) enkel aanschaffen bij Dierenwereld van Someren, Strengweg 15, 1969 KP te Heemskerk.

Jeugdvispas € 7,50
Jeugdvergunning € 3,00
Jeugdvergunning (beperkt) Gratis

Meer informatie
Wanneer je graag meer informatie wilt kun je altijd een mailtje sturen naar jeugd@hetsnoekje.nl.

Jeugdwebsite Stekkie.nl

Stekkie.nlSportvisserij Nederland heeft een  website speciaal voor de jeudige visser van 8 tot 14 jaar gemaakt.

Leren vissen

Jeugdige sportvissers vinden op Stekkie.nl allerlei informatie over sportvissen en over de Nederlandse vissoorten. In het onderdeel Vissen Doe Je Zo worden alle hengeltechnieken beschreven, van het vissen met de vaste stok tot vliegvissen en zeevissen. Met de extra tips van Vis TV presentator Ed Stoop moet het zeker lukken een visje te vangen. Ook de wat meer ervaren sportvisser die met andere technieken vist, vindt er nog allerlei handige tips en trucs.

Spreekbeurtservice

Verder vind je op de nieuwe Stekkie website onder meer de sportvisregels – met informatie over de minimummaten, gesloten tijden, gedragscodes, etc. – visbiologie en het onderdeel vis en school. In de laatste zit ook de spreekbeurtservice, waarmee het wel heel gemakkelijk wordt om een spreekbeurt of werkstuk over vissen te maken. Ook worden alle onderdelen uit het Stekkie Magazine digitaal aangeboden en vind je er tal van leuke sportvisgames en -filmpjes.

Jouw visverhaal en foto in Stekkie Magazine

Wil jij ook met je foto en visavontuur in het Stekkie Magazine? Stuur dan hier je verhaal en foto in.
Elke keer zoeken we weer de mooiste foto's en verhalen op.
Grijp je kans en wie weet zie je jezelf terug in de eerstvolgende Stekkie Magazine!