Vislessen op De Bareel 24 en 27 September

Zaterdag, 29 september 2018

Op Maandag 24 September kreeg O.B.S. De Bareel visles. Oorspronkelijk zou vismeester Theo Willemse de les verzorgen maar hij had zijn les ingeruild, zodat een nieuwe Vismeester examen kon doen.

Gerwin Gerlach van Sportvisserij Nederland was aanwezig als examinator om Kees Schotanus het examen af te nemen.
De les verliep goed en Kees Schotanus was geslaagd ! Gefeliciteerd ! Weer een Vismeester erbij !

Er werd een zogenaamde Duo Visles gegeven d.w.z. dat er gelijktijdig in een ander lokaal nog een Vismeester een les gaf aan een andere groep. Dat was in dit geval Vismeester Jerry de Jong. Hij stond voor de klas zonder Vismeester jas, want zijn outfit en spullen waren nog niet afgeleverd en lagen in de auto bij Gerwin.

Om 10.00 uur waren bijna beide lessen klaar, en gingen we naar de Vlaskamp om de hengels op te tuigen en in orde te maken voor de visexcursie. Als eerste kwam de groep van Kees Schotanus. 25 man sterk en gelukkig hadden we genoeg vrijwilligers om mee te helpen!

Aan de waterkant kregen ze gelijk uitleg en werd er hier en daar geoefend met het onthaken van de gevangen vissen.
Toen de visexcursie was afgelopen en de volgende groep kinderen over een uurtje zouden komen, gingen een paar vrijwilligers even naar huis om te eten en te drinken.

Groot was onze verbazing toen de volgende groep er al weer aan kwam nog geen 15 minuten later. Gelukkig waren er nog wat extra vrijwilligers gekomen om te helpen met het tweede gedeelte van de visexcursie. Er werd flink gevangen en er waren maar een paar echte pechvogels waar het maar niet wilde lukken.

Do 27 September Vismeester Theo en Jerry geven wederom een Duo visles op de Bareel wat een enthousiasme !

Dit zijn bijters en dat bleek ook wel. Deze groep ving de meeste vissen van allemaal: 124 stuks! Petje af. Hier zitten wat talentjes tussen. Allemaal uitgenodigd voor de viswedstrijd op 9 Oktober.

Aan het einde een mooie groepsfoto op de brug bij de Vlaskamp gemaakt. Vissen is leuk en gezond! En dat moet blijven.
Er moet wel iets aan de slootkanten gedaan worden want nu stonden ze hutje mutje bij elkaar.
Bassischool Bareel tot volgend jaar!

Vismeester Theo Willemse